Live Mail, naprawiam komputer

instrukcja krok po kroku, poczta eMail

Często u naszych Klientów występuje problem związany z pocztą Windows Live Mail. Program bez widocznej przyczyny wchodzi w tryb OffLine i w żaden sposób nie można przełączyć go w tryb OnLine. Uniemożliwia to odbiór i wysyłanie poczty. Przedstawiamy prosty sposób rozwiązujący niniejszy problem.

 Podczas odbierania – wysyłania wiadomości ukazuje się naszym oczom komunikat: „Aktualnie pracujesz w trybie offline. Czy chcesz przejść teraz do trybu online?” Potwierdzanie chęci przejścia do wskazanego trybu nie daje żadnego rezultatu.

livemail_offline1

Aby przejść w tryb OnLine i dalej używać poczty należy wykonać następujące kroki:

  1.  Uruchamiamy program Windows Live Mail.
  2. Wciskamy przycisk „Pracuj w trybie OnLine”, który odnajdziemy po prawej stronie przycisku „Wysyłanie/Odbieranielivemail_offline2
  3. W przypadku, gdy nic to nie dało i dalej występuje tryb OffLine, uruchamiamy przeglądarkę Internet Eksplorer. W większości przypadków w tym momencie problem ustępuje i uzyskujemy tryb OnLine. Samo uruchomienie przeglądarki wystarcza by program poczty odzyskał sprawność.
  4. Jeśli jednak dalej problem występuje przechodzimy do przeglądaki Internet Eksplorer, wciskamy klawisz ALT co powoduje pokazanie się menu kontekstowego przeglądarki. Wybieramy menu Plik i na rozwiniętym menu odznaczamy zaznaczenie opcji Pracuj w trybie offline.livemail_offline3Sprawdzamy czy problem występuje dalej. Jeśli tak, przechodzimy do następnego punktu
  5. Zamykamy wszystkie otwarte okna Internet Eksplorer i programu Winows Live Mail.
  6. Klikamy przycisk Start-> Uruchom-> Otwiera się okienko w którym wpisujemy następującą komendę: inetcpl.cpl i wciskamy Ok lub Enter (Jeśli nie mamy okienka Uruchom możemy to polecenie wpisać również w okienku Wyszukaj)
  7. Otworzy się nam okno Opcje internetowe. Przechodzimy na zakładkę Zaawansowane-> klikamy przycisk Resetuj.
  8. Uruchamia się okno „Resetowanie ustawień programu Internet Eksplorer” w którym wciskamy przycisk Resetuj.
  9. W wyniku wykonania resetowania, przeglądarka Internet Eksplorer odzyska domyślne ustawienia. Problem w używaniem poczty powinien ustąpić.

Źródło: www.mamkomputer.info